poniedziałek, 1 maja 2017

Moje fascynacje muzyczne c.d.

Piosenka Mirka Suligi do słów Krzysztofa Dzikowskiego „Zapach jesieni” w wykonaniu grupy "Wędrowne Gitary" przywołała najpiękniejsze zapachy i wspomnienia mojej młodości. Pierwsze randki, pierwsze pocałunki, pierwsze rozstania. Piękne poetyckie teksty Krzysztofa Dzikowskiego zachwycały mnie w dzieciństwie, zachwycały w młodości – i co wzrusza mnie niesamowicie – zachwycają także dzisiaj. Nie mówię tego bynajmniej tylko z sentymentu, który wynika z faktu, że obaj urodziliśmy się i dorastaliśmy w prawobrzeżnej Warszawie oraz z faktu, że obaj jesteśmy aninianinami - jak zwykł mawiać swego czasu Julian Tuwim, sławny mieszkaniec Anina. Krzysztof Dzikowski potrafi opowiadać niebanalne historie, szczególnie te nastrojowe i emocjonalne pozostają bardzo długo w pamięci. Mirek jest świetnym kompozytorem, którego profesjonalizm muzyczny i wokalny od dawna budzą mój podziw. Także tym razem skomponował i zaaranżował bardzo melodyjną i nasączoną emocjami rockową balladę, która wciągnęła mnie w swoje objęcia i nie odpuszcza. Charakterystyczny, ciepły głos Mirka doskonale oddaje uczucia żalu, tęsknoty,  rozstania. Nie zabrakło także w tej balladzie zadziornej gitary Mirka, która wzmacnia rockowy charakter tego utworu. Delikatne i miękkie dźwięki klawiszy, gitar i perkusji mieszają się z doskonale wkomponowaną solówką Mirka, która jest bardzo soczysta i naładowana potężnymi emocjami. Mirek świetnie buduje napięcie, serią powolnych, ale mocnych i efektownych podciągnięć. Ta piosenka zadziwia mnie swoją dojrzałością i urodą. Nie mam słów uznania dla obu autorów i wszystkich muzyków. Zapraszam do słuchania i oddania się, choć na chwilę wspomnieniom. Ta piosenka potrafi wyczarować uśmiech na ustach i przywołać wszystkie zapachy jesienno-miłosne, aż w głowie się kręci od wrażeń.

"Zapach jesieni" - muzyka Mirosław Suliga, słowa Krzysztof Dzikowski
Wędrowne Gitary w składzie:
Mirosław Suliga - wokal, gitary akustyczna i elektryczna
Jarosław Chudziński - gitary akustyczna i elektryczna
Dariusz Jedut - gitara basowa
Grzegorz Wnęk - instrumenty perkusyjne





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz