piątek, 1 maja 2015

Ogólnopolski Konkurs Literacki "XXX Wiosna Poetycka". Sławków, kwiecień 2015

Od dwóch lat wysyłam swoje wiersze na dwa konkursy literackie, „Wiosnę Poetycką” oraz „Jesień Poetycką”, organizowane przez  Miejski Ośrodek Kultury w Sławkowie. Zanim wysłałem po raz pierwszy wiersze do Sławkowa, postanowiłem dowiedzieć się trochę więcej o tym mieście. Okazało się, że jest to niewielkie miasto położone we wschodniej części Wyżyny Śląskiej, pomiędzy Olkuszem a Dąbrową Górniczą, ulokowane nad rzeką Białą Przemszą, znane z eksploatacji lokalnych rud ołowiu i srebra, ale także jedno z najstarszych miast tego regionu. Ku mojemu zaskoczeniu, odkryłem bardzo szybko, że działalność kulturalna i oświatowa tego miasta jest imponująca i wykracza poza normalne ramy. Ponad 20 różnych klubów, kręgów zainteresowań, zespołów i grup, a kalendarz imprez miejskich aż kipi od różnorodnych imprez. W tym kalendarzu poczesne miejsce zajmują dwa duże konkursy literackie. Tam nie można się nudzić - stwierdziłem, i postanowiłem podzielić się swoją poezją z mieszkańcami tego górnośląskiego miasta, biorąc udział w obu konkursach. Już same tytuły były dla mnie mocno zachęcające, ale nade wszystko fakt, że oba konkursy literackie mają prawie 30-letnią tradycję, umocnił moją decyzję wzięcia w nich udziału. Sympatyczny kontakt telefoniczny oraz mailowy z dwoma paniami z Działu Upowszechniania Kultury MOK w Sławkowie Iloną Pijaj i Moniką Szlęzak, pogłębił moją pewność, że mam do czynienia z niezwykłymi ludźmi z niezwykłego miasta.

W kwietniu 2014 roku w XXIX Edycji „Wiosny Poetyckiej” zdobyłem Nagrodę Specjalną Dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury w Sławkowie, natomiast w kwietniu 2015 roku w „XXX Wiośnie Poetyckiej” otrzymałem jedno z trzech wyróżnień. Jest to dla mnie rzecz jasna powód do radości oraz mocne postanowienie odwiedzenia tego miejsca na ziemi przy najbliższej okazji i wizyty mojej w Polsce.



2 komentarze:

  1. Pięknie i zachęcająco piszesz o Sławkowie. Cieszy mnie, że w małych miastach tętni energia działania, że się ludziom chce więcej niż "być". Gratuluję wyróżnienia Waldemarze.
    Może i ja słowem na jesień poetycko zaistnieję w Sławkowej przestrzeni. Serdeczności zostawiam Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do udziału w obu sławkowskich konkursach literackich Ewo. Informacje odnajdziesz na stronach MOK Sławków. Trzeba wspierać takie inicjatywy i zaangażowanie małych miast, służących wspieraniu i umacnianiu wartości poetyckiego słowa, biorąc czynny udział w tych konkursach. Ważne jest to, że w tym mieście traktuje się poetów poważnie a nagrody mają drugorzędne znaczenie. Dziękuję Tobie za sympatyczny komentarz, gratulacje i serdeczności. Z przyjemnością się odwzajemniam i cieszę się na Twój udział.

      Usuń