wtorek, 6 stycznia 2015

Spotkanie z Markiem Gaszyńskim, słynnym dziennikarzem radiowym

Wczoraj odnalazłem w moich zbiorach kompletne nagranie audycji radiowej Marka Gaszyńskiego pt. „Markowa niedziela”, zarejestrowanej 17 października 2010 roku w warszawskim Radio Dla Ciebie (RDC), w której Marek opowiadał o swoich przeżyciach, związanych z pobytem w Niemczech, dokąd przybył na zaproszenie głównego organizatora Leonarda Paszka, aby wziąć udział, jako gość specjalny i juror, w I Zlocie Fanów Czesława Niemena w polskiej, literacko-artystycznej restauracji „Gdańska” w Oberhausen. Audycja ta jest dla mnie tym bardziej cenna, iż miałem wielką przyjemność, przy okazji tego zlotu, poznać osobiście Marka Gaszyńskiego, sławnego radiowca, autora wielu książek oraz niezliczonych tekstów piosenek, wielkiego znawcy muzyki rozrywkowej. Poznałem go jako niezwykle sympatycznego, skromnego, otwartego i bardzo rozmownego człowieka. Wraz z moją małżonką Haliną towarzyszyliśmy Markowi przez cały piątek, poprzedzający sobotni Zlot Fanów Czesława Niemena; odwiedziliśmy wiele sklepów z płytami, gdzie zostały zakupione płyty m.in. do tej audycji, ale najważniejsze były nasze niekończące się rozmowy, które prowadziliśmy podczas wspólnych posiłków i przy kawie, o muzyce, o poezji, o pisaniu tekstów piosenek, o radiu, o Czesławie Niemenie - notabene wielkim przyjacielu Marka - oraz o szybkim rozwoju i kolosalnych przemianach w moim rodzinnym mieście Warszawie. Marek bardzo interesował się życiem Polonii w Niemczech i chętnie słuchał o naszych osiągnięciach zawodowych i doświadczeniach społecznych, a także o naszej aktywności na niwie utrzymania i kultywowania polskich tradycji, polskiego języka oraz krzewienia kultury polskiej w Niemczech. Pełny zapis tej audycji umieściłem w zakładce Programy radiowe.


Marek Gaszyński, Waldemar Kostrzębski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz